معاک

خیریه معاک در محله محروم مولوی، دروازه غار و هرندی میزبان مدیران و فعالان کارخانجات صنعتی بود:

معاک میزبان مدیران کارخانجات صنعتی

مدیرعامل معاک

پنجشنبه نوزدهم مهرماه موسسه معاک میزبان تعدادی از مدیران کارخانجات صنعتی و فعالان تجاری این عرصه بود. تعدادی از تامین کنندگان شرکت هامون نایزه به ابتکار مهندس شریعتی از مدیران شرکت مذکور و عضو محترم هیئت مدیره معاک گرد هم آمدند تا از نزدیک با فعالیت های موسسه آشنا شوند. پیش از بازدید میهمانان، به منظور ارائه گزارش در خصوص استراتژی، اهداف و برنامه های جاری و پیش روی موسسه معاک جلسه ای در سالن اجتماعات برگزار گردید و پس از متبرک نمودن جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، مهدی اسکندری مدیر عامل معاک ضمن خیر مقدم اطلاعاتی در خصوص حوزه جغرافیایی فعالیت موسسه و محله دروازه غار و هرندی ارائه نمود. اسکندری تصریح کرد این محله یکی از پر آسیب ترین و به تعبیر بهتر یکی از آسیب زا ترین مناطق تهران محسوب می شود و مشکلاتی از قبیل فقر مادی، اعتیاد، قاچاق، دزدی، فحشا، کارتن خوابی، کودکان کار، فرزندان طلاق، طلاق های ناشی از فقر و ازدواج های زود هنگام… کاملا مشهود است.

مدیر عامل معاک ضمن یادآوری ناتوانی سیستم دولتی در برخورد با چنین پدیده هایی به دلیل کثرت آسیب ها، عدم هماهنگی مسئولین و نهادهای ذی ربط، کمبود منابع مالی و فقدان قوانین صریح، ضرورت فعالیت سمن ها(سازمان های مردم نهاد) در این منطقه را مورد تاکید قرار داد و فعالیت موسسه معاک را در این راستا ارزیابی نمود. وی سپس به تشریح فعالیت های موسسه و نحوه ارائه خدمات با اولویت دادن به مسائل فرهنگی و آموزشی پرداخت؛ در ادامه جلسه مهندس محمود شریعتی نیاسر عضو محترم هیئت مدیره معاک به تشریح شرایط اقتصادی و فرهنگی محله دروازه غار و مولوی پرداخت و همسایگی فقر و غنا را از تاسف آورترین شرایط منطقه دانست و عنوان نمود بخش اقتصادی و تجاری بزرگی که در این منطقه فعال است توان آن را دارد که بخش بزرگی از معضلات مادی و فرهنگی آن را حل کند منتهی علیرغم فعالیت های خیریه ای که صورت می گیرد به دلیل گستردگی منطقه و فراوانی مشکلات و بی برنامگی، فعالیت هایی که صورت می گیرد فقط بخش اندکی از نیازها را پوشش می دهد.

محمود شریعتی با اشاره به اهداف و برنامه های ارزشمندی که تا کنون در موسسه خیریه معاک صورت پذیرفته به برنامه های آتی موسسه و ضرورت گسترش خدمات آن اشاره نمود و خواستار حمایت جدی خیرین نیک اندیش برای کمک به ایجاد درآمد پایدار برای موسسه معاک شد. وی با اشاره به تعهد مدیران میهمان برای کمک به پیشبرد برنامه ی دیوار مهربانی معاک از آنان به خاطر نیک اندیشی شان سپاسگزاری و تقدیر به عمل آورد.

میهمانان معاک پس از پایان نشست از بخش های مختلف معاک در طبقات هفتگانه آن بازدید به عمل آوردند.

دیدگاه‌ها بسته شده اند.

آخرین پست‌ها
کد دستوری

#57*4*733*