مهدی اسکندری

پیام مدیرعامل

[vc_row][vc_column][us_separator][us_post_title align=”center” tag=”h1″ css=”%7B%22default%22%3A%7B%22font-size%22%3A%2240px%22%7D%7D”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مهدی اسکندریایستادگی و پویایی ۳۵ ساله (معاک) مؤسسه فرهنگی، مذهبی و خیریه حضرت علی اکبر (ع) رهین همت و تلاش مردان و زنان نیک سرشتی است که عاشقانه از داشته‌های خود گذشتند و مهربانی‌شان، نان سفره نیازمندان شد و ایثارشان هیزم تنور عاشقی. مهربانانه امتثال امر «انفقوا ممّا تحبون» کردند و در محضر عشق، خود را خاک نمودند و سینه را در حضورش چاک. اینک ماییم و کوله باری مملو از عشق و مهربانی و ایثار.
تاکنون خادمان معاک با بهره‌گیری از ره‌توشه‌ای چنین عظیم ره سپرده‌اند و با امید به فضل الهی و همراهی و همدلی حامیان معاک نگاه خود را به دوردست‌ها دوخته‌اند تا دست در دست خدا فرزندان معاک را رو به قله‌های نور و علم و دانش پیش برند و خیمه‌های دانایی را بر قله‌های اخلاق و انسانیت بپا دارند. با نگاه مهربان حامیان معاک تاکنون بیش از ۴۲۰ نفر از فرزندان خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند حمایت، تحت برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرارگرفته‌اند و مراتب رشد علمی و اخلاقی آنان که بیشتر ساکن منطقه محروم دروازه غار و هرندی هستند با دقت و وسواس خاصی مورد نظارت قرار می‌گیرد تا با فراهم آوردن امکانات لازم برای تحصیل و تربیت آنان در حد توان مؤسسه، شکاف‌های ناشی از عدم توزیع عادلانه امکانات پر شده و گامی هرچند کوچک در مسیر توانمند نمودن فکری و علمی آنان برداشته شود.
همان‌گونه که در بیانیه چشم انداز سازمانی معاک آمده است رسیدن به رتبه نخست در قلمرو جغرافیایی فعالیت خود، با فراهم آوردن زمینه‌های رشد و توانمند نمودن اعضای مستعد خانواده‌های توان جو را وجهه همت خود قرار داده ایم.
ما در این مؤسسه با بهره‌گیری از پیشینه غنی تمدن سرزمینی و با هدف والای توسعه فرهنگ اسلامی، اشاعه معارف شیعی و بسط الگوهای زیست مسلمانی و برای نیل به حیات طیبه، درصدد آن هستیم که با شناخت وسیع از نیازهای منطقه ۱۲ تهران با اولویت دادن به تربیت اخلاقی، پرورشی روحی و آموزش‌های علمی و مهارتی دانش آموزان خانواده‌های نیازمند گامی مؤثر در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بر داریم.
مؤسسه معاک با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و متخصصین امور آموزشی، روانشناسی و مشاوره پس از مطالعات و بررسی‌های فراوان «سند راهبرد فرهنگی» مؤسسه را بر اساس هدف کلان ” بهبود مستمر وضعیت آموزشی و تربیتی«فرزندان معاک» تدوین نموده و از ۸ منظر ذیل وضعیت فرزندان معاک را بررسی و با تمرکز بر نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای هر منظر را مورد ارزیابی قرار داده است.
منظر « زیستی و سلامتی»
منظر « شخصیتی و اخلاقی»
منظر «اجتماعی»
منظر « اعتقادی»
منظر « فرهنگی – هنری»
منظر « تحصیلی، علمی و فناوری»
منظر « حرفه‌ای و اقتصادی»
منظر « زیرساختی و و روشی»
امروز پس از گذشت ۳۵ سال از فعالیت غیررسمی و رسمی معاک تمامی فعالیت‌های مؤسسه با نگاه به این سند ارزشمند جامه عمل می‌پوشد و امید می‌رود همانند گذشته حامیان معاک یار و یاورمان باشند تا بتوانیم تحفه‌ای در خور نامِ نامیِ حضرت علی اکبرعلیه‌السلام پیشکش آستانش نمائیم. بدون شک همراهی شما یاوران عزیز چون گذشته ما را در نیل به اهداف والای مؤسسه معاک یاری خواهد کرد. خاضعانه بوسه سپاس بر دستان پرمهر شما می‌زنیم و خاک پای شما را توتیای چشم خود می‌کنیم و امید داریم با قدوم خود چشمان «فرزندان معاک» را به جمال عشق و انسان دوستی روشن نمایید.

مهدی اسکندری
مدیر عامل معاک

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ها بسته شده اند.